Zoznam článkov od 1 do 20 (z 252) >>

"Jako lidská bytost se posouváte jedině tehdy, vymaníte-li se ze zóny osobního pohodlí."

(Percy Cerutty)

V. Tatry

Nadržané vločky alebo prvý prašan v Sedle po festivale.

08.12.2016
Úvodom by som sa rád poďakoval všetkým, ktorí si našli cestu na festival Snehová vločka, či už v Bratislave alebo v Poprade. Veríme, že sa Vám prezentácie a filmy našich hostí páčili a strávili ste v našej spoločnosti príjemný sobotný večer.     Sneženie na prelome novembra a decembra znamenalo, že by sme v nedeľu po festivale mohli vyraziť už aj na nejakú zoznamovaciu túru so sezónou 2016/2017. Navnadení po prašanových videách z Iránu, Nórska a najmä Japonska sme po decentnom večierku vyrazili spoločne hostia a organizátori.     Začiatok...   Celý článok
 V utorok 6.12. som sa vybral na prieskum Mlynickej doliny. Po nedávnej snehovej nádielke, ktorá potešila šlapačov sa vytvorili vo Vysokých Tatrách miestami celkom dobré podmienky vzhľadom na tento dátum. Šlapať sa dá už zdola a tak na klasikách ako Sliezsky dom, Chata pri Zelenom plese, Solisko, Skalnaté pleso - sedlo sa už ťapkať oplatí.  Chodník do Mlynice bol tiež ok. Samozrejme nejaký ten kameň trčal a tak odporúčam kameňáčky, tí čo ich nemajú tak vedľa šup na zjazdovku :) Nad vodopádom Skok už zaúradoval silný vietor. Vďaka nemu bol sneh kade-...   Celý článok
Vysoké Tatry, Starý Smokovec - Hrebienok Dá sa to. Treba len správne načasovať formu a zvoliť správne miesto štartu. Ak sa rozhodneš pre Hrebienok, máš vyhrané. Potom už len vyklepať svaly, dobre zaviazať bežecké topánky ( nemusia byť do 200 g ), tri hlboké nádychy a...môžeš vykročiť do prvej z troch bývalých rozhodcovských veží pod Hornou lúkou. Ako na dlani sa Ti ukážu postupne všetky chaty zo slovenskej strany Vysokých Tatier. Do detailu prepracované makety nie sú len tak voľne pohodené – naopak, obklopujú ich denným svetlom podsvietené XXL...   Celý článok
 Domáci Black trails Riders v tomto článočku nenájdu nič. Určený je ale všetkým cezpoľným, ktorí si nájdu túto cyklotrasu niekde na mape a budú dumať čo s ňou. Návštevnosť Vysokých Tatier posledné roky prudko rastie a mieria sem všetky kategórie "ľudu." Priamo vo VT toho pravoverní bajkeri oficiálne povoleného veľa nenájdu, a preto sa môže stať, že podľahnú pokušeniu dať si na MTB cestu k Zelenému plesu. Parkuje sa na Bielej Vode, samozrejme za poplatok. V lete vraj videli pri ceste súvislý rad áut odstavených od parkoviska až po Tatra...   Celý článok
Už 32. ročník memoriálu Ing. Jozefa Psotku sa v sobotu 15.10. uskutočnil vo Vysokých Tatrách. Známe to bežecké podujatie, ktoré vzniklo predovšetkým ako spomienka na dve tragické udalosti z Everestu. Minulý rok sa pri usporiadaní memoriálu udiala pozitívna zmena: centrum pretekov sa presunulo zo Sliezskeho domu do Tatranskej Lomnice. Vďaka tomuto sa už po druhý raz podujatie tešilo peknej účasti aj napriek nie najoptimálnejšiemu vývoju počasia.   Naplánovaná trasa cez sedlá sa bohužiaľ nemohla uskutočniť ani tento rok ale náhradná trasa nebola o moc ľah...   Celý článok
Výstup na Rysy za 24 hodín , alebo pokus o prebehnutie Západných Tatier, Červených vrchov, Vysokých Tatier a Belianskych Tatier naľahko a bez spania. Najnovší počin z tvorivej dielne SBH (Spolok Bratislavských Huncútov - Sekér, Brestovanský, Hinca). Inšpiráciou na dobrodružstvo tohto typu boli články na Vetroplachmagazin.sk. Dva články o obehnutí Vysokých Tatier a jeden o prebehnutí sa zo Spálenej po Brnčalku. Všetko pekné a hodnotné špacírky, hodné nasledovania. Otváram obľúbený hikeplanner a skúmam, ako by sa tie Tatry dali prebehnúť po turis...   Celý článok
Nedeľa ráno v Ždiari: je po „Šelme“ ale nohy slúžia, lebo som sa zas len flákal, tak treba nejako využiť deň. Z telocvične nás aj tak o chvíľu vyženú, tak pre istotu zdrhám, ešte kým organizátori spia. Nech ma nezamestnajú upratovaním  :-) Busom do Tatranskej Javoriny a odtiaľ peši do Kotliny, tiež Tatranskej.   Tak na úvod asfalt spodnou časťou Javorovej doliny až k rázcestiu Pod Muráňom - cestu akurát prerábajú. No kto už len tu potrebuje klásť nový asfalt??? Aha - bude nový bezbariérový chodník (dozvedám sa neskôr z novín). Demagóg...   Celý článok
Nástup zimy v Tatrách nezávisí celkom od mesiaca v kalendári. Stane sa, že už začiatkom októbra nasneží a sneh sa vo vysokých polách udrží až do jari. Inokedy si zima dáva načas a ešte ani začiatkom decembra neprevláda v panoráme Tatier biela farba. Lezecká sezóna 2015/2016 poskytla ešte možnosť lezenia na vyhriatej skale aj cez dušičkový víkend na prelome októbra a novembra.   Mojím prianím bolo sa počas víkendu stretnúť na lane s kamarátmi, s ktorými som počas roka liezol. Začíname s Ferkom a Ľubom v piatok na Ošarpancoch. Vybrané máme najvä...   Celý článok
Len tretí raz zaťala pazúr do žuly tatranskej (aj do vápenca ku koncu) a už je z nej taká celebrita, že bolo vypredané dlho pred „predstavením“. No hej, extrémy dnes priťahujú a pribúda aj tých, ktorí si síce na „stovku“ ešte netrúfnu, ale bežné behy v teréne im už nestačia. Lenže pozor, toto nie je beh, ale tancovanie na špičkách po kameňoch. Nielen výkonnosť, ale aj schopnosť sústrediť sa, nezakopnúť, balancovať, mávať rukami a kľučkovať pomedzi turistov rozhoduje. Tá trať jednoducho nedá vydýchnuť ani hlave, ak nerátame okolie Štrb...   Celý článok
Aj bez tatranskej arogantnosti nemusím dokazovať, že pre „skajraning“ a ešte k tomu „vertikal“ neexistuje široko ďaleko lepšie prostredie ako vo Vysokých Tatrách. Ide tu o jediné. Natočiť čo najviac výškových metrov na čo najmenšej vzdialenosti. Oficiálnou cestou sa z tejto hádanky nakoniec vynorí jediná možnosť a správna odpoveď znie: Starý Smokovec – Slavkovský štít. Koncom júla, jubilejný piatykrát vybehli bežci s extrémnejšími sklonmi do výšky 2452m.n.m. a to na vzdialenosti tesne pod 7km. Boom horského behu chytil za pačesy už aj Šel...   Celý článok
Liezol už niekto z vás „asi“ prvovýstup? Asi nie alebo asi áno? Tak ste liezli s Vladom Tatarkom, a vtedy bolo o prekvapenia postarané. Bol to zaujímavý výlet, pre mňa tak či tak, lebo ako vždy som sa dozvedel len to, že ideme na Brnčalku. Sme tam ako doma, tak čo ma tam ešte môže prekvapiť? Nejaký kopec pôjdeme, ja som o tom aj tak nerozhodoval. Písal sa 8. máj 1965, pred týždňom sme boli, ako zvyčajne, na Zbojníčke, prešli sme sa na Malý Javorák.   Môj Norton 500 pozná už cestu na Šalveják aj naslepo, a aj miesto, kam schováme motorku, je u...   Celý článok
Starý Smokovec - Hrebienok - Skalnaté pleso - Chata pri Zelenom plese - Kopské sedlo - Javorina - Lysá poľana - poľana Bialsczanska - polana Rusinowa - Murowaniec - Ľaliové sedlo - zrušenou zelenou značkou do sedla Závory - Kôprova dolina - Tri studničky - magistrálou na Štrbské pleso - Popradské pleso - Ostrva - Sliezsky dom - Starý Smokovec = cca 90km, 4550v.m., z toho 7km asfalt, zvyšok chodníky tatranské...   Bude to už deväť rokov, čo som na Vetromag pridával report Vlada Dudláka, ako spolu s kamarátom Slavom Gleskom dávali pokusy na tejto trase. Vladov ús...   Celý článok
Polana Bialczanska - parkovisko na poľskej strane Tatier asi 2km za hranicou na Lysej poľane. Platíme za parkovisko trochu menej ako sa zvykne na našej strane Tatier, zato nás ale skasnú aj za vstup do NP, ten stojí 5 Zlotých = cca 1,2 Eura. Platiť sa dá aj Eurami, ale samozrejme vo výrazne nevýhodnom kurze, takže zmeňte si radšej dopredu zloťáky. Tatry sú magnet - očiwiščie. Vyraziť na jar, keď hore je ešte kopec snehu, na túru niekam, kde sme ešte neboli, je stále ťažšie. Našťastie tu je poľská časť Tatier a tak vyrážame na prieskum tam, kde sme ešte ...   Celý článok
Nielen horskí bežci, ale aj horskí nosiči sa tento rok nejako rozbehli s organizovaním pretekových seriálov - Sherpa Cup má normálne že tri kolá! Lebo Stovka už bola (TU) a tradičná Sherpa v tradičnom októbrovom termíne bude tentokrát na Pforzheimer Hütte v Rakúsku 6.-9. októbra (ako spomienka na Duška Hudáka). Tak si organizátori vymysleli ešte jednu Sherpa Rallye v polovici júna, asi aby Tatranci neboli ukrátení. Tentokrát z Hrebienka na Zbojníčku, v nedeľu 12.6. Ale teraz neviem - bol to 32. ročník, alebo len 31,5? Ráno pri balení (väčšinou farebná...   Celý článok
Vo Vysokých Tatrách sa už štandardne otvára sezóna so stokilom na chrbte. Ani tento rok tomu nebolo inak, tentokrát v nedeľu 29. mája. Každému dobre známu trať z Hrebienka na Zamkovského chatu zvládlo 39 účastníkov. Pár noviniek zaznamenal tento, už 15. ročník Memoriálu Ďura Petranského. Bol to super chalan a nosič, ktorý nešťastne zahynul pri vynáške v lavíne.   Koncom mája počas Stovky panovalo teplé a suché počasie. Niekoľko rozhlasových či televíznych médií si bezstarostne nazbieralo bulvárny materiál pre podporu tohto slovenského unikát...   Celý článok
Pamätám si časy, keď medzi Liptovom a Zakopanym premával malý poľský mikrobus. Žiaľ, tie časy sú dávno preč a aj napriek heslám a gestám, aká dôležitá je cezhraničná spolupráca často končia niekde zabudnuté alebo ešte lepšie, vyhlasuje sa, že popod Tatry spravíme tunel :).   Ak sa chcete dostať do Zakopaného, zabudnite na slovenské cestovné poriadky, v nich nič nenájdete. K dopravcovi Strama som sa dostal ako slepá kura k zrnu. Je to poľská spoločnosť, ktorá rieši linku AquaCity Poprad – Zakopané a späť. Cena lístka je cca 5 Eur a cesta trvá...   Celý článok
Poslední top extrém, který jsem měl letos v hledáčku, byla Grónského lávka. Chystali jsme se tam dvakrát s Karlem Svobodou (Beton ski) a ani jednou ji nespatřili. Poprvé začátkem května jsme z Žabí věže pozorovali metry nafoukaného sněhu v severní expozici. Druhý den byl plán v osm sjet Červený žlab a v deset už stát připravený v Západní Volí štrbině. Jenomže Červený nás úplně dodělal a vyplivl dole na trávě až v poledne. Konečně za úplňku jsem vycítil šanci na třetí pokus. Úplněk, to znamená alespoň dva tři dny krásně. Karel...   Celý článok
 Vysoké Tatry - najmenšie veľhory pre nás tej najväčšej skialpovej dôležitosti... Už dva dni po konečnom priestupe cez dlhé roky magnetizované Temnosmrečianske sedlo sme sa s Elkom vydali nazrieť do ďalšej trinástej skialpovej komnaty Vysokých Tatier: Spádovej dolinky. Skialpinizmus pre mňa predstavuje okrem pohybu na čerstvom vzduchu, tréningu, športovania, stretávania s s priateľmi, lyžovania, vychutnávania si pobytu v prírode aj ďalší dôležitý faktor: Objavovanie nových miest ...   "Riskovanie môže byť nebezpečné, stereotyp je smrteľný.....   Celý článok
Sneženie posledný aprílový víkend zahrialo nejedného skialpinistu pri srdci a tak sa podarilo predĺžiť si lyžiarsku sezónu o pár oblúkov. Tí šťastnejší vyrazili vo štvrtok a v piatok a uchmatli si asi posledný prašan biednej zimy 2015/2016. Sobota a nedeľa už bola o inom a len ranné vtáčata mali šancu na jarný firn, na prašan ani pomyslieť a realitou bol skôr nechutný mokrý sneh = brečka, kejda, zhnitá kaša.   Napriek výčitkám najbližšieho okolia a na základe spomienkového optimizmu vyrážame v nedeľu večer do Tatier. K výbave skia...   Celý článok
 Z Popradského plesa šliapeme Mengusovskou dolinou popod hrebeň Bášt, Sataňou dolinkou, potom cez Malé Hincovo. Prichádzame ku Hincovmu plesu. Popri ľavom brehu šliapeme ďalej smerom na Čubrinu. Začíname stúpať hore, mierne dozadu a tlačíme sa vľavo popod zrázy Kôprovského štítu. Blížime sa k Temnosmrečianskemu sedlu. Ani jeden z nás v tomto sedle s lyžami nikdy nebol. Ono sem sa s lyžami vlastne ani veľmi nechodí - iba občas. Aby som bol presnejší, bol som tu predvčerom a v sedle som kopal asi hodinu. Vychádzame hore už na mačkách, dávame dole batohy...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 252) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.