Dvojitá a Granátová veža v masíve Bradavice

24.08.2017
dvojita-a-granatova-veza-v-masive-bradavice

Vysoké Tatry - Sliezsky dom - Velická dolina - masív Bradavice - velické granáty

Je november 2011 a vo Vysokých Tatrách zúri neskutočné babie leto. Potrebujeme vymyslieť niečo ľahšie, kratšie, ale tak aby to dávalo zmysel. V teréne sme takmer každý deň už niekoľko týždňov...

Ráno vyrážame peši z Tatranskej Polianky chodníkom na Sliezsky dom. Aj keď sú slnkom vysvietené južné svahy suché, v tieni už je vrstva premrznutého ľadového snehu. Preto potrebujeme celý deň ostať na slnku.

Naším cieľom je Dvojitá veža, nevysoký skalnatý vrchol vypínajúci sa nad Velickou stenou. Na nástup volíme Granátovú lávku ktorá je bez snehu. Trasa popod Velickú stenu je totiž kôli nemu už v teniskách neschodná.

vpravo_vidieť_záver_Granátovej_lávky

Pod Dvojitou vežou ešte zameriame nami vybratú lezeckú cestu obtiažnosti IV a nachystáme si skromnú lezeckú výstroj. Tieto dni sme chodili na takéto túry ozaj len s tým najnevyhnutnejším. Aj vďaka tomu sme boli schopní vyrážať stále znovu a znovu...

Dvojitá_veža,_liezť_budeme_v_ľavej_časti

Po prelezení krátkej ale peknej a výživnej štvorky v trojici na jednom tenkom 55 metrovom lane sa ocitáme na vrchole Dvojitej veže. Výhľady parádne a keďže ešte máme času pokúsime sa zliezť po hrebienku rovno pod Granátovú vežu. Na nej sme ešte nikdy neboli o to viac nás to teší, že sa nám ľahko podarí nájsť výstupovú trasu a pomerne ľahkým a krátkym výstupom sa ocitáme hore.

lezieme_na_Dvojitú_vežu

v_popredí_vľavo_Granátová_veža

Matúš sa pohybuje rýchlejšie ako my a tak kým vystúpime hore on už je o kus ďalej na hrebeni smerom ku Bradavici. Aj vďaka nemu máme z tejto túry parádne fotky, kým sme my liezli on mal čas na fotenie :)

dve_postavičky_na_Granátovejk_veži

večerný_program...

Z Granátovej veže zostúpime na Granátovú lávku a pri divadle zapadajúceho slnka zostupujeme dole rovnako ako sme vyšli hore. Stihneme to ešte bez čelovky po magistrálu... Denné svetlo 17.11.2011 už netrvá moc dlho, ale krátky deň sme využili naplno...

M.B.

foto: Matúš, Martin a Slávka

Fotky Dvojitá a Granátová veža v masíve Bradavice

RE: Dvojitá a Granátová veža v masíve Bradavice
Čendo. 25.08.2017
Jedným slovom nádhera.Vďaka za zdieľanie. :-)