Skialpaktuál po lavínovej sobote

10.04.2017
skialpaktual-po-lavinovej-sobote

V sobotu 8.4 sme v bezpečí domova pozorovali spravodajstvo z lavínovej aktivity vo Vysokých Tatrách. Padlo prakticky všetko aj samo od seba. Vôbec tie lavíny nepotrebovali pomoc dobrovoľníkov ako napríklad vo Východnej Železnej bráne či pod Sedielkom.

Obzvlášť kuriózny bol prípad poľského skiturownika ktorý krátko potom čo bol aj s kumpánmi v lavíne pod Sedielkom a kde pošetril lavínový batoh a nestihol ho na rozdiel od kolegov odpáliť tak chvíľu nato už nalyžoval zrejme v zlej viditeľnosti pod Téryho chatou do tzv. Jazernej steny. uvoľnil veľkú lavínu ktorá ho strhla sebou na výlet, preletel stenou a ľadmi a dole ho s už nafúknutým batohom pribetónovalo od pása dole...

Na druhý deň sme stretli jedného chlapíka s polámanou lyžou na batohu kráčajúc dole...

Nedeľu bolo nádherné počasie aj keď tú horúčavu si mohlo odpustiť... Lavíny už povypadávané prakticky všade. Po chvíľach meditácií a kopania sondy sme sa prepracovali v silnej zostave do Baranieho sedla. Nakoniec sme sa odhodlali lyžovať dole ku Brnči. A dobre sme spravili. Zmrzlá dolina v parádnej podmienke a Flašku už veľká lavína vyčistila.

Na ďalší deň v pondelok sme sa z Brnči prehupli nazad cez Baranie sedlo. Pokračovali sme Žltou lávkou do VSD. V žlabe do VSD je v hornej časti ešte veľa snehu... a zostal tam aj po našej akcii...

Baranie_sedlo_v_pondelok

Podmienky v Tatrách sa menia tak rýchlo, že aj tento aktuál je už históriou... Sobota bolo lavínovo, padlo všetko. Nedeľa bolo super, prakticky nikto nič nelyžoval. V pondelok už bolo ráno chrumkavo a poobede moc mäkko... Stále vravím že tento svet sa strašne zrýchľuje...

Záver Streleckých polí sa už dá zísť len pomedzi kamene a Húpačky dole už po Rainerku nezídete na lyžiach ale s lyžami na batohu...

Tak veľa chuti do skialpu pred Velikonocemi, zase bude všetko úplne ináč... ale tá Veľká Zmrzlá hádam zostane rovnaká.